Feb 4, 2011

Neuvola

Taas kord on õhtu käes ja sellega aeg, mil mul on mahti blogi kirjutada. Pärast hommikusööki läksime me panka, kuna Darinal oli vaja konto avada. Hanna tuli alguses ka, aga kuna ta pidi kiiresti ära minema ja pangas läks kauem aega, jäime me Darinaga kahekesi. Üks põhjus,miks ma õhtuks alati nii väsinud olen, on see, et enamus ajast ma räägin soome keelt ja kuna inimesed mõistavad, et ma mingil tasemel keelt valdan, siis on neil muidugi hea meel. See tähendab aga ka seda, et ma pean eriti tähelepanelikult kuulama ja vajadusel Darinale tõlkima. Teate mis? Osaliselt ma tõlgin lihtsamaid asju isegi vene keelde! Kui me pangas lõpuks asjad aetud saime ja ma olin ülekandega selle kuu üüri ära maksnud, läksime raekotta, kus kohtusime Markoga. Ta tundis huvi, kas kõik on korras ja me rääkisime ka muidu, mida me kõik teinud oleme. Seejärel sõitsime mööda linna ringi ja Marko näitas meile kõiki noortekeskusi. Seejärel läksime me koju lõunat sööma. Heidi tõi meile veel mõned vajalikud asjad, nagu taldrikud, riivi, koogivormi ja päevatekid. Põhimõtteliselt oli meil pärastlõuna vaba, sest alles kella kuueks oli vaja tööle minna.



Täna olime siis Neuvolas. See on noorte infokeskus, aga ma sain lõpuks aru, et see on koht, kuhu noored saavad minna, neil on seal arvuti, kust infot otsida ja muidugi noorsootöötajad, kes neile nõu annavad. Kuid kõige olulisem osa Neuvola juures on nn tänava noorsootöö. Kui see koht avatakse (see on tegelikult väike klaasist putka, kus on WC, kohvikeetmise võimalus, telekas ja diivan), on töötajad mõnda aega seal et oodata võimalikke noori. Pärast seda sõidavad nad mööda linna ringi ja "otsivad" noori. See on minu arvates väga hea, kuna nii ei jää lapsed ja noored lihtsalt tänavale hulkuma, vaid on võimalus, et noorsootöötajad nad ikkagi leiavad ning midagi ette võtavad, et laps või noor jõuaks koju või keskusesse. Nüüd talvel on enamus noori siiski kodus või teistes keskustes. Nii me sõitsimegi mööda erinevaid noortekeskusi Riihimäel ringi ning tutvusime sealsete elu-oludega. Väga palju noori seal polnud ja mind pani imestama see, et noorsootöötajad ise olid lihtsalt olemas ja vaatasid mõnusast telekat või rääkisid omavahel juttu ja noored olid omaette. Ehk ongi see kõige õigem, et noorsootöötaja loob koha, kus olla, kuid ise ei sekku asjadesse, kui see hädavajalik ei ole. Monaris mängisid poisid biljardit ja tüdrukud ning noorsootöötajad rääkisid juttu ja vaatasid ühte soome seebikat. Ausalt öeldes oli väga mõnus õhkkond. Monaris oli üldiselt päris palju noori, üks kümmekond. Teine koht, kus oli pearuum puupüsti täis, kuulus ühe kiriku juurde. Ma peaksingi täpsemalt uurima, kas kiriku noorsootöö allub kellelegi teisele kui teised keskused...Minu arust oli tõeliselt huvitav, et selles viimases keskuses oli nii palju rahvast võrreldes teistega. Olen ka varem kasvõi Eestis märganud, et need, kes käivad kirikus, käivad ka muidu rohkem koos.

Kui me oma ringsõidult Neuvolasse tagasi jõudsime, oli selle taga asuvasse parklasse juba noori kogunenud. Me ei teinud neist suurt välja ja läksime sisse. Nemad aga ei tulnud. Nimelt on ju täna reede õhtu ja Soome väikelinnades hakkab rallitamine, mille juurde kuulub ka Koskenkorva (viin). Nii palju seletas mulle Enno sissejuhatuseks, ja ma nägin oma silmaga ära, et midagi toimub. Kuid ralli asemel hakkas kõva tümps pihta. Mine Sa tea, öö on ju veel pikk ja ehk algab ralli hiljem. Mina aga kasutan seda pikka ööd pigem magamiseks.

No comments:

Post a Comment