Feb 8, 2011

Saunaõhtu

Alustan tänase päeva kokkuvõtet lõpust, saunas käigust. Iseenesest pole see ju midagi erilist, kuid see on lihtsalt niii hea. Meie majas on allkorrusel saun ja teisipäeva õhtuti on tüdrukute kord sauna minna. Tundub aga, nagu me oleksime ainukesed tüdrukud siin majas, sest näha ja kuulda on muidu ainult poisse ja ka saunas olime me Darinaga kahekesi. Milline luksus! Ma tõepoolest ei kahetse, et ma Soome tulin. Loomulikult mitte ainult sauna pärast, vaid ka muidu. Täna hommikul olime me taas poole päeva koolis, kusjuures tänase kohta pole midagi erilist rääkida. Mul oli vastupidiselt eilsele tunne, et tegemist on tõepoolest kooliga, kus lapsed õpivad. Samas ei ole siin koolis sellist distsipliini kui Eestis. Mulle jäi positiivselt silma, et lapsed käivad igal vahetunnil väljas ringi liikumas, nii jaksavad nad pärast jälle istuda ja õppida. Kusjuures õppimine on ka suhteliselt mänguline, kuna lapsed saavad õpetajaga vahepeal juttu ajada. Mingi kord siiski on (ja mitte tolmukord!). Selle klassi puhul, kus meie töötame, on tõepoolest tegemist ettevalmistava keelekümblus klassiga, kus õpivad koos erinevas vanuses ja erinevat päritolu õpilased. Umbes kahe aasta pärast asuvad nad siis õppima oma vanusele vastavasse klassi. Kuid ka siis toimuvad veel õpiabi tunnid neile, kes seda vajavad. Sama koridori peal, kus meie klass asub, on ka  kaks klassi, kus õpivad vaimupuudega lapsed. Down sündroomiga lapsi on päris palju ja nad on niiii armsad! Pärast tunde käisime koolist laenutatud suuskadega suusatamas. Oi-oi, ma pean ikka veel kõvasti harjutama, enne kui taliolümpiale minna saan;)
Õhtupoole läksime noortekeskusesse, kus toimus üldkoosolek. Seal räägiti eelarvest ja reeglitest, mis pidid kehtima hakkama. Ausalt öeldes oli see minu jaoks üpris igav, aga tore oli kõiki meie praeguseid kolleege näha. Nojah, ja siis saun. Oi, see väsitab! Joon tee ära ja poen põhku.

No comments:

Post a Comment